Ons, 2009-02-25 16:17
I åtta dagar har mobiloperatören 3:s basstation på Bremerlyckan varit trasig utan att företaget åtgärdat problemet. Kunderna har varken kunnat ringa eller skicka sms.
- Jag måste gå bort till Team Sportia-butiken för att kunna ringa, säger Johanna Franzén som bor på Bremerlyckan.
Hon säger att problemen har pågått i en veckas tid, något som bekräftas av personal i 3:s butik i Kalmar. Där har man fått klagomål från kunder sedan åtta dagar tillbaka.
Erik Hörnfeldt på 3:s informationsavdelning säger att företaget tekniker varit på plats senast vid lunchtid på onsdagen och gjort en omstart av basstationen.
Men hur kan det ta mer än en vecka att åtgärda problemet?
- Det är ett komplicerat fel och vi är inte helt säkra på att vi kommit åt det än. Vi vill verkligen be alla våra kunder om ursäkt men vi har jobbat på heltid med det här sedan vi fick in felanmälningen den 20 februari.
Men problemet har pågått längre än så...
- Ja, det är möjligt att det varit fel längre. Det kan ha dröjt några dagar innan det blev rapporterat.